Czym należy się kierować, wybierając firmę hostingową?

Hosting to wyodrębnione miejsce dysku twardego, na którym można przechowywać wszelkie dane takie jak pliki multimedialne, dokumenty, konta e-mail czy rozbudowane strony internetowe oraz portale. Na polskim rynku znajduje się wiele firm hostingowych, dlatego wiele osób może mieć problem z wybraniem najlepszej.

Hostingi płatne i darmowe

Dostępne są zarówno hostingi płatne, jak i darmowe. Chociaż wiele osób kusi możliwość skorzystania z bezpłatnej alternatywy, to nie jest to najlepsze rozwiązanie. Darmowy hosting to bowiem często konieczność akceptacji reklam, większe ryzyko awarii, a przede wszystkim mniejsze możliwości – niewielki transfer danych czy ograniczona przestrzeń dyskowa. Jeśli o jakiejś stronie myśli się poważnie, nie można już od początku traktować jej po macoszemu. Warto więc zadbać, by pierwsze wrażenie odbiorców strony było jak najlepsze, a możliwe to będzie dzięki wybraniu jednej z płatnych opcji.

Rozmowa ze specjalistą

Przy wyborze firmy hostingowej ważne jest skonsultowanie się ze specjalistą odpowiedzialnym za tworzenie strony. Będzie on dobrze wiedział, dla jakiej technologii ma być napisana witryna, a tym samym z łatwością stwierdzi, czy dane konto hostingowe będzie mogło obsłużyć stronę. Informacje na temat danej firmy można też zweryfikować dodatkowo na forach specjalistycznych.

Najważniejsze aspekty

Przy wyborze firmy hostingowej koniecznie trzeba zwrócić uwagę na kilka parametrów. Należy do nich przede wszystkim pojemność serwera, transfer, bezawaryjny czas działania, a także obsługiwana technologia i kopie bezpieczeństwa. W przypadku małej czy średniej firmy hostingowej optymalny będzie transfer do 20 GB. Warto też dowiedzieć się, czy po przekroczeniu transferu hostingodawca wstrzyma usługę, czy też będzie doliczał dodatkowe opłaty – ta druga opcja może wiązać się z niespodziewanie wygórowanymi wydatkami. Innym ważnym aspektem jest cena za usługę w drugim roku. Bardzo często zdarza się bowiem, że dostawcy hostingu kuszą atrakcyjnymi cenami hostingu, by po roku znacznie je podwyższyć.